Fórum - Téma


Fiat Palio Weekend 1.7 TD


Fórum Palio I (178) Fiat Palio Weekend 1.7 TD

Manuály  |  Inzerce  |  Model Fiat Palio I (178)  |  Naše vozidla


1  2  3  4  5 ......... 6

2012-02-11 20:06:03

Byl jsem týden na dovolené na Slovensku(Zuberec).V noci se teploty pohybovali - 35 stupňů.Měl jsem aditivovanou naftu do - 35 a stejně ranní start dopadl špatně.Kolega mě pomohl nastartovat přes startovací kabely,ale jaké bylo zděšení když ručička teploměru po 2 Km zkončila v červené zoně a nefungovalo topení.Po otevření expanzní nádoby vytekla jakási hnědá vazelína(předpokládám rez někde z topení).Takže po konzultaci s jedním autošťourem jsem koupil v nejbližším obchodě obyčejnou mírně perlivou vodu.Otevřel jsem odvzdušňovací plastový kohout v motorové části a začal jsem lít vodu do expanzky.Nakonec mě ještě jeden kolega foukl do expanzky až se začla valit z odvzdušnovacího ventilu ona hnědá vazelína.Všechno jsem utáhl a po ujetí asi 10 Km se vše vrátilo do normálu a auto začalo topit a chladit.Předpokládám že problém je v rezavém topném radiátoru a navíc se sešlo zavzdušnění chladícího systému - nebo vymrznutí.Měl jste někdo podobný problém?Co dělat - vyměnit radiátor a propláchnot celý chladící systém?Dík za každou radu.Jsem profesionální PC šťoura,ale autošťoura rozhodně ne.

2012-02-11 23:51:51

Ahoj.. pravděpodobně tam byl slabší, anebo hodně starý fridex a jednoduše to zamrzlo.. Radiátor topení nemůže vyreznout, protože je hliníkový, alespoň většinou.. Postačí auto ohřát, vypustit ten sajrajt, napustit čistou teplou vodu, pořádně odvzdušnit a třeba i ujet pár kilometrů a pak znovu vypustit a nalít nemrznoucí směs.. Na každé směsi je tabulka a poměr 1:1 s destilkou je ideální a skoro u všech je to do mrazů -25 i víc.. Po nalití samozřejmě znovu poctivě odvzdušnit, počkat až se motor ohřeje a termostat pustí vodu do chladiče.. Při tom nalévání je třeba mít otevřené topení a je dobré pootevřít odvzdušňovací šroub na hadici vedoucí za motorem do topení.. V momentě kdy tam začne vytékat směs se šroub uzavře a topení je plné.. Je to rychlejší.. Tohle je ta levnější a rychlejší varianta, protože stejně tak mohlo fouknout těsnění pod hlavou a jde ti do vody olej.. Pokud voda v nádržce spíš přibývá a dělají se na ní mastná oka a naproti tomu ubývá olej v motoru, je těsnění v háji..

2012-03-11 18:36:58

Potřeboval bych poradit.Chtěl bych si sám vyčistit chladící systém.Potřeboval bych vědět kolik litrů chladící kapaliny se vleze do palia a jaký je nejlepší postup propláchnutí a výměnu.Jelikož jezdím na hory tak potřebuji neředěnou směs která vydrží - 35 st.Díky za každou radu.

Postup jsem přehlédl v předchozí odpovědi.Takže jenom dotaz kolik chladící kapaliny?

2012-03-11 18:56:16

Nevím co je to za motor, ale počítej určitě 5-6 litrů.. Kdyby to bylo víc, doliješ to destilkou..

2012-03-11 18:57:27

a pardon, 1,7td

2012-03-14 18:05:12

Tak jsem vypustil rezavou srajdu z chladícího systému.Dostat se k výpustní hadici(odmontovat expanzku atd) děs.

Nakonec jsem celý systém propláchl tlakovou vodou - kusy sanytru,rez atd.Nakonec jsem vše uvedl do původního stavu a momentálně jsem tam nalil Liqui Moly Čistič chladiče a až najedu nějakých pár kilometrů tak to propláchnu zase tlakovou vodou a nakonec dám Texaco Havoline Antifreeze XLC které se i při naředění 1:1 dá použít do -38 st.

Trápí mě ovšem jiná věc - jak se auto zvdihlo tak na spodku celého motoru byla nafta.Když jsem před třemi dny zastavil u manželčiných rodičů tak po nás zbyla loužička.Prošel jsem s kolegou všechny hadice,ale nikde nic.Dalo by se říct záhada.Dál jsem si všiml popraskaných prachovek na polosách(známý říkal,že to chce okamžitou výměnu nebo bude na suchu převodovka a zadře se.)Máte podobné problémy?

2012-04-06 14:12:59

Takže po delším čekání a utrapách mám vyměněný ložiska,gufera a prachovky na převodovce(Materiál + práce 1950 Kč - servis Fiat Brno-Lipůvka).Už mě neteče převodový olej a unik nafty ze zpětných hadiček na vstřikování se taky podařilo odstranit.Ještě mě opravily strunu na ovládání topení(nešel naplno otevřít kohout).Dneska mě kamarád vyměnil tři zteřelé hadice na chlazení - topení .Zbývá ještě jedna a ta bude problém,sice je objednaná,ale nějak se nedaří ji sehnat po evropě.Dneska si kamarád všiml,že mám na předku sjeté vnitřky kol.Myslel jsem,že mě klepne - rok staré Brigestone a jsou na výhoz.Takže se musím objednat na geometrii a ještě mám v háji čepy atd.Palio se mě líbí a hlavně ta perfektní spotřeba,ale ty díly atd. děs.

2012-05-01 17:38:30

Potřeboval bych se zeptat jak na výměnu palivového filtru.Abych něco neutrhl atd.

2012-05-05 09:30:45

Takže už mám vyměněno.Musel jsem povolit držák pojistek a pro lepší přístup i samotný držák filtru.Kamarád mě přinesl svůj universální klíč na filtry(šlo by to i rukama).Před namontováním nového palivového filtru je dobrý ho zavodnit naftou.Dal jsem tam Bosch a měl by vydržet 60 tis.Km.

2012-12-27 18:18:54

Mam palio weekend 1.7td 6let a jsem s ním spokojen

2012-12-31 09:50:53

Fiatáci dávejte si pozor na přední ložiska kol menší vůle v ložiskách pěkně cvičí s autem na kluzkém povrchu vozovek.příjemný den

2013-01-02 17:21:33

Tak a jak to vypadá tak Palio jde do nebe.Po startu mě začne pěnit kaplina v chladícícm systému,nakonec pěna.Topení jede a nejede a samozřejmě se přehřívá.Jak to vidím tak v lepšímpřípadě prasknuté těsnění pod hlavou a nebo hlava profukuje.V horším případě vyhnilé vložky válců.Voda do oleje nejde a z výfuku taky nekape.

Takže 150 tisíc najetých a asi hotovo.

2013-01-02 22:47:46

Měl jsem taky takovy problem při 220tis. a bylo to těsnění pod hlavou.680kaček a 4 hod práce a bylo po problemu.

2013-01-16 19:54:23

Dobrý typ na náhradní díly na Palio: http://autodily.mjauto.cz.../1-7-td-178dx-h1a_51.html

2013-01-18 20:48:43

Tak Palio už zase jezdí.Nakonec mě ho jeden kamarád dal do kupy.Všechna těsnění motoru byla na prach a jak bylo podfouklý těsnění tak to šlo nejen do nemrznoucí směsi,ale foukalo to i do oleje a byl jak mazut.Ještě jsem přikoupil baterku BOSH 64Ah S4+ olejový filtr + Texaco extra disel 10W40 no a cena 5 500 Kč.Kamarád si nevzal nic za práci.Dneska jsem zpočítal,že od té doby co ho mám(dovezeno z Italie při 80 tisících) - teď má najeto 150 tisíc tak jsem do oprav vrazil 15 tisíc.No ještě že mám kamaráda autošťouru.

2013-02-03 16:39:42

Kdyby jsi kupoval žhavící svíčky tak kup NGK a uvidíš jak ti bude startovat ,lepsí kvalita než Bosch

.

2013-02-21 21:08:36

Tak jsem měl unik nafty z prvního naftového přepadu na prvním vstřikování.Byla tam steřelá gumová ucpávka.

Snad už bude vše Ok.V létě se chystám do Chorvatska(Drvenik),takže Palio čeká cesta přes Slovensko - Maďarsko no 1000 Km tam a 1000 Km zpět.Jsem zvědavej jestli to zmákne po tom všem čím si prošlo.

2013-02-22 22:17:05

Po 2 letech měním přepadové hadicky za nové ony potvory teplem ztvrdnou a potom by praskly tak je preventivně měním.Zatím se mi to vyplatilo,jezdím 500-600km tůry a nemám problémy.

2013-05-10 15:03:34

Tak jsem po výměně předního plastového nárazníku - 1170 Kč a to jsem ho ani nenechal nalakovat(- 2000 Kč).No další investice už zaklepala na dveře.Startér je lenošný a má co dělat aby auto vůbec nastartoval.Takže buď ložisko na startéru a nebo je to vevnitř opotřebováno a zkříženo.Baterku mám novou a testoval jsem i alternátor(13.75 V je v pohodě) - baterka má 12.85 V což je taky v normě.Takže počítám 2500 Kč za startér.Nový stojí 6 000 Kč.Za chvilku budu mít úplně nové auto a snad vydrží dalších 100 000 Km.Děs běs.

2013-05-10 15:17:28

karten: Novej stojí 1200 kč nevyplatí se moc spravovat


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6